Skærbæk Realskole

Skærbæk Realskole
Skolegade 13  -  6780 Skærbæk - T: 7475 1124 - M: kontor@skaerbaek-realskole.dk

Indskoling

På Skærbæk Realskole starter kommende 0. kl. i et brobygningsforløb allerede i januar måned inden skolestarten i august. Én formiddag om ugen er de sammen med børnehaveklasselæreren på skolen og møder her alle de andre elever og lærere. Vores erfaring er, at en fælles skolestart for alle og et kendskab til skolen, de andre elever og lærerne giver en tryg og mere overskuelig skolestart for de nye skolebørn i august måned.

Indskolingen er 0. til 3. kl. Vi holder til i hovedbygningen på Skolegade 13. Vi kender alle hinanden og leger hver dag sammen på kryds og tværs af klasserne:-)

Der er ofte ventelister på nogle af klasserne, så vil I være sikre på bl.a. en plads i kommende O. kl. så skal I være tidligt ude.

Rejser og lejrskoleophold er også en stor del af hverdagen på skærbæk Realskole.

0. kl. overnatter på skolen sammen med deres børnehaveklasselærer og kommende klasselærer.

1. og 2. kl. overnatter i spejderhytten i skærbæk eller et andet sted, hvis lærerne har en god idé.

3. og 4. kl. tager til Fanø eller andet.

5. kl. er i Odense eller i Aarhus.

6. kl. er på Bornholm eller i København.

7. kl. tager til Bayern, hvor vi har udveksling med en anden skole.

8. kl. tager på skitur til Norge.

9. kl. tager til Berlin i julemåneden.

10. kl. rejser til Tyskland på introtur, til England eller Irland på sprogrejse, til Østrig på skitur og til Malaga eller Tyrkiet på kulturrejse.

Skærbæk Realskole  -  Skolegade 13  -  6780 Skærbæk  -  T: 7475 1124  -  M: kontor@skaerbaek-realskole.dk